Koło Gier Japońskich powstało w lutym 2008 roku. Szymon
Lasota (główny pomysłodawca i założyciel koła) wraz z innymi studentami Wydziału
Kultury Japonii na PJWSTK, zafascynowani kulturą rozrywek i spędzania wolnego
czasu w Japonii, postanowili zorganizować się w bardziej formalną strukturę,
aby móc zgłębiać tajniki japońskich gier, oraz promować je w Polsce (gdzie
ciągle jest bardzo niski poziom świadomości społecznej na ten temat). Dotychczas KGJ udało się zdziałać sporo jak na tak krótki czas działalności. Podczas Warszawskich Juwenaliów 2008 w ramach Studenckiego Miasteczka Namiotowego, KGJ nauczał gry w Mājana, Hanafudę oraz Go. Przeprowadzony został również pierwszy w Polsce Turniej Hanafudy z nagrodami ufundowanymi przez wydawnictwo Hanami oraz PJWSTK. KGJ pojawiło się także na Pikniku Naukowym Radia Bis podczas, którego wiele zainteresowanych dowiedziało się jak grać w Mājana, Go i Hanafudę. Na początku sierpnia, KGJ zostało poproszone przez organizatorów konwentu mangi i anime "Animatsuri" o zorganizowanie pokoju gier japońskich. Przez 3 dni trwania Animatsuri można było non stop korzystać ze sprzętu KGJ, a członkowie KGJ nauczali zasad gier. Członków KGJ można spotkać również na dniach otwartych PJWSTK. Oczywiście nie poprzestaniemy na tym i będziemy dalej uświadamiać ludziom, jak ciekawe są gry japońskie (a przedewszystkim, że Mājan to nie tylko zbieranie par, lecz niezwykle ciekawa gra dla czterech osób). |